Ahad, 27 Februari 2011

... Hari Gadis Yang Rajin...

               Weeehuuuu... Arini ari ahad la weh...Cis besok dah ade klas la plak....Awat aku rasa x macam cuti ponnnn???? aduhai, cepat betul masa berlalu ek.... pejam celik, pejam celik da nak sampai penghujung Februari... Ish999x......

              Arini aku bersama housemateku, Syafiqa Ruslan, yang setia menemaniku sepanjang malam tadi telah memulakan ekspedisi kami ke Pasar Seksyen 13 kat dgn Stadium Shah Alam tuh.... Pergh..... Bukan men semangat kami wooo.... Lepas ja azan Subuh, mandi2 pastu solat lalu bersiap pantas bak kata Syafiqa kami kena cepat sebab nak mengejar sayur fresh... uhuuuiiii... Walaupon x bape gemor sayur mayur nih aku tetap cuba belajar menikmatinye.... Almaklum la nak dapat kulit yang sihat dan berseri.. ececececeh.. Alasan lebih aku neh...

           Kami gerak ke pasar tu dalam sekitar 6.50 pagi... pergh... gila awal.. kalo pegi klas x nak pulak awal camni kan... ish999x budak2 zaman skarang nih..aku pon x tau la apa nak jadik..(cakap org ja lebih aku pon sama la woi).. hehhehe... Clear gak jalan pagi2 nih almaklum la ari minggu..ku rasa ramai warga2 kota sedang menikmati mimpi lagi.. ehehe.. best2....

           Sesampai kat sana ja tempat yang kami serang dulu ialah gerai sayur.... fuh... gile fresh2 gak sayur nih.. suke bebeno aku tgk weh... Syafiqa seperti biasa dia terkam kat sayur feveret dia, Baby Bak Choy... e.e... her feveret la katankan... (ikut intonasi usop dalam antu kak limah ye)... aku lak terkam tempe la... cantik ja aku tgk tempe tu jadik geram lak..hei.. dapat 1 pon jadik la... da abis tempat sayur tuh..kami menuju gerai abang angkat Syafiqa untuk membeli ikan..(beli ke???)huhuhuu... Pas abis Syafiqa diskusi ngan abang angkatnye, kami pon rasa 'anak' dalam perut kami (banyak la ko kawin pon blom) nih merengek2 suruh diberi makan..heiii.. gedik gak perut nih.. pandai dia pagi2 nak makan..hehehe.. jadik kami pon pegi la makan kat gerai Nasi Lemak Stadium..Agak bole la tahan walaupon aku kalo bole nak ayam lagi beso lagi.. Fresh2 angkut dari kuali.. Nyum2 weh.. 

           Pas abis bagi 'anak' dalam perut makan, daku ngan Syafiqa berjalan lenggang Mak Limah tengok gerai2 yang ada... Saja cuci mata bagi bersih skit.... hehehehe... Pas abis round tuh,... Syafiqa beli 1 shawl ngan pin2 tudung murah weh..8 biji dapat RM 10.. Cantik weh.. aku lak beli inner tudung je.. Nak beli shawl comel x cukup duit lak dalam beg uncang aku nih.. terpaksa le menahan kesobaran nih.. satgi bila ada duit lebih (agak2nye bila la...) aku nak pujuk rayu Syafiqa ajak beliau pi lagi..hehehe... Pas abis bagi mata geram,  (sbb sakit ati x dapat beli...), kami pon menuju ke gerai abang angkat Syafiqa utk mengambil hidupan2 laut tuh.. 

           Dah abis da amik hidupan2 laut, terus kami pon pulang ke umah.... Sampai je kat umah..da bagi rehat2 jap bagi hilang ketaq lutut tu..Syafiqa mencadangkan utk kemas umah..Orang yang ade dalam umah pon kurang senang skit nak kemas... Abis gak la 1 umah kami kemas ngan mop2.. letih2 tapi baguih tol anak2 dara comel ni kan....

           Abis kemas tu gak terus masak... walawei... pack gila jadual walaupon ari ahad... Arini masak Baby Bak Choy masak oyster sauce, Sambal Sotong bebeh.. ngan Ikan Kembung Goreng Rangup2.. fuh... nyum2 gak...........Sori arr geng aku x sempat nak snap picture2 product kami... x larat lapo punye pasai...

          Oklah geng... skarang ni aku nak rehat2 jap... Syafiqa pon da bedal tido( keletihan + kekenyangan yang kronik).. Aku pon nak tido2 kucing jap..Satgi petang aku nak gi jumpa 'rakyat2' aku sat nak 'berkempen'... pastu nak settlekan essement2 yg melonggok lagi...kekehekeh..... 

            Wokey la sume....Salam sayang dari Ketua Puak Kucheng.. Nya Nyaw...!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ketua Kucheng mendoakan korang kaya-raya..MmMmmuUaAHaha..!!!