Sabtu, 26 Februari 2011

.... Kalau La Aku Anak Orang Kaya....

                           Assalamualaikum semua.... sudah lama x update blog nih... byk sgt assignment ngan presentation kena settle.... almaklum la...... da adat belajar mmg camgini... tekanan belajar x abis......... kalo la da keje, mungkin tekanan dgn keje pulak kan..........huhuhuhu...
                            
                           Ok lah... arini aku nak citer la pasal angan2 mat jenin aku nih.. xpa la nak berangan je pon... setiap org pasti ada angan2 sendiri kn... korang nak kondem ke hapa korang punye pasal la... aku pedulik hapa.. ade aku kesah... hehehe....
                            
                           Disebabkan kewanganku x menentu sejak akhir2 ni.. aku selalu berangan.... Andai la aku ni anak org kaya...mesti dapat beli segala barang yang disukai kan...laptop, mp3, kamera dslr, shawl2 yg cantek.... tak payah pikir pasal kekurangan duit... kalo duit abis mintak ja kat Pa Ma terus leh dapat.. ish99x... rasa indah dunia x payah pikir serabut duit berkurangan......
                           
                          Andai la aku anak org kaya...... dapat la aku pi ke kuliah dgn bergaya dgn motokar...x dapat bawak estima bawak viva pon jadik la... dapat beli pakaian2 ngan beg tangan yang branded2.... dapat beli perfume mahal2..... dapat makan makanan yg mahal2 dan sedap2...... kalo x cukup duit.. mintak Pa Ma... x yah risau sume tu....
                            
                         Andai la aku anak org kaya.... dapat la aku pi melancong dgn tenang dan membeli belah bersama member...sebut aje mana nak pi.. dapat la beli souvenir yg menarik.... dapat la bergaya kat tempat peranginan.... kalo x cukup duit.... mintak aje la Pa Ma... senang citer x yah risau sume tu....
                           
                        Tapi...........apakan daya.. toksah la nak berangan lebih sbb bende tu x kan berlaku....................sedar la diriku ini... berpijak la di bumi yang nyata... kenapa la aku ni.... mungkin sbb terpengaruh ngan member2 yg kelihatan agak loaded boleh beli macam2 bende yg mereka inginkan.... kalo mereka x cukup duit.. tepon Pa Ma bank-in kan duit...Macam senang aje kan x payah pikir macam2... Hmmmm... Kadang2 aku cemburu gak kerana aku x berpeluang menbuat begitu kerana family aku tidaklah sekaya itu.................... Aku masih ada akal yg waras untuk memikirkan keadaan keluargaku dengan adik2 kecil yang masih bersekolah....... 
                         
                        Kadang2...sume angan2 yang aku harapkan ini aku jadikan pendorong agar buat lebih baik......... mudah2an bila da bekerja nnt.............tak jadi seperti kacang lupakan kulit..heish.. mintak simpang la...kalo dapat gaji dapat la tolong family...x payah nak pikir pasal org lain yang x berkaitan dgn keluarga kite.. dpt la bayar utang PTPTN pon da cukup...aku malas nak sambung tinggi2..utang ni pon x terlarat nak bayar..blaja pon macam x blaja ja x yah nak bazir duit...(slamat aku sedar sume nih).... dpt la beli bende asas yg diidamkan.......(kereta..ni la impian aku sbb teringin nak bawak family bersiar2) itu pon da cukup........... x yah la nak pikir pasal baju ngan beg branded... perfume branded... pegi melancong............. apa la yang menarik kalo pakai duit Pa Ma ja kan... jangan la kite menjadi anak yang tak mengenang budi.. Pa Ma bagi duit suruh utk belajar... bukan untuk beli barang branded2.. ish99x....kite selaku anak pikir la bagaimana susah payahnye mereka baru dapat bagi kesenangan begitu kepada korang wahai budak2 yg perasan anak org kaya.. tapi bole katakan kebanyakan membe2 kat sini mcam gitu la... hmm.....dari pemeratian mataku nih... aku bersyukur kerana dilahirkan dalam family yang sederhana... takat cukup2 utk anak2... takpa la... x yah nak manjakan sangat dgn kemewahan anak2 nih...aku bersyukur sangat walau ade seketika atiku berdetik cemburu melihat kesenangan membe2 lain x susah pasal duit... mudah2an Allah permudahkan la rezeki keluargaku semoga dapat bagi makan yang cukup kat anak2nye.. x yah la nak pikir segala bagai yang branded2... huhuhu

                               Akhir kata sampai sini aje la........ karang kalo aku bebel banyak payah........ takut ada yang tersentap........ if sapa yang baca nih nak maki aku... maki ler..aku pedulik hape... ni blog aku..aku punye suka la... huhuuu........ andai sesiapa terasa harap ampun dan maaf.. ini sekadar luahan insan yang kerdil ja... peace everyone...
                          

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ketua Kucheng mendoakan korang kaya-raya..MmMmmuUaAHaha..!!!