Jumaat, 11 Februari 2011

.....Thai Cuisine Demo Time..!!!!

                     Bertemu kembali dalam blog ini..yeah.. arini aku nak citer skit pasal klas kitchen aku yg berlaku pd ari selasa tuh...sowie la lambat update pasal klas kitchen neh sbb jenuh nak pilih gamba terbaik utk dipaparkan kat tatapan umum..huhu... utk demo kitchen nih, ramai gak la membe2 aku teruja nak start klas neh.. aku pon x dpt nak tangkap first2 camne rupanye..tgk la gelagat membe aku ni sebelum masuk kitchen..ade2 je... bajet model la katakan..hahaha....

Depa dua nih gaya cam nak gaduh ja pon ada aku tengok..huhihi...
Ni la aweks2 perasan model..hahaha...

Sorang ni suka sgt berangan jadik model.. Sorang lagi lak bajet jadik protege Rahim Maarof la tu..







                              Jeng..jeng..jeng....ni la rupanye chef yg telah mendemokan masakan thai kpd kami... nama chef ni ngan dari hotel mana beliau dtg x dapat di jelaskan sbb aku da try tanye group yg terlibat wat mise-en-place untuk chef ni, depa pon x tau nama beliau main call ja aritu... aiyoyo... sory chef..saya baru nak glamerkan chef tp apakan daya..ish99x...

                         Klas kitchen bermula dr kol 10.45 pagi... sebelum tu lecturer bagi kami rehat2 dulu ngan pi breakfast..setengah x pi breakfast pon..saje pi jadik artis ngan bergosip termasuk la aku..hehehee.... bila da masuk klas kitchen................

 

                      Tgk la rupa2 classmate2 aku neh..punye la khusyuk mereka dengar taklimat demo dr chef thai nih..slamat chef melayu..speaking melayu mmg rancak la nak tanya macam2... mereka pon kelihatan berebut2 nak cuba buat ayam pandan tu..ade setengah wat ok..ade setengah x ubah spt anyam ketupat..aduhai.. aku lak berebut2 nak rakam gelagat mereka nih... seronok tol tgk mereka nih...
                                
                            dalam tgh seronok2 aktiviti bersama chef nih..aku tersedar lak ade sorang klasmateku dok khusyuk wat keje lain..beliau tolong chef tu sangan kelapa..fokus gile la sampai x peduli keriuhan di situ..
                               
                        Kehkehkeh..ni la amoi..atau fayadhah (betul ke aku eja)..rajin beno beliau yek...
                            

                                 Ni lak lulu @ nadia, tukang amik video utk aktiviti-aktiviti serta demo yg telah chef tunjukkan..beliau juga sibuk nak berposing ala-ala model majalah...kesian dia sbb x nampak punye pasal,sanggup berdiri lagi tinggi drpd classmate2 yg lain... wah..melebih nampak..hahaha..gurau jek lulu...
 



                            Ni ape kes lak si roomate aku ni si miza... ape dia nak makan bunga cengkih ka? kesian dia lapo sgt terliur tunggu chef masak lama sgt..almaklum la chef demo tujuh menu, beliau sorang je masak..dgn nak demo, cakap sambil masak..amik masa lama gak kami nak merasai juadah2 yg disediakan..huuu.. sabo miza sabo...


                       Bau2 makanan yang dimasuk oleh chef tersebut agak menusuk kalbu gak woo...rasa perut semakin galak bergendang tanda lapar yg amat..... dan hasil dari chef masak...tgk la product2 beliau.....
jeng..jeng..jeng......

Gaeng Kiew Wan Gai (Green Curry Chicken)


 Yum Pla-dook-foo (Catfish Salad)- sedap gak..ikan keli goreng dibuat keabu..nyum2 bebeh


 Phad Thai Ghai (Fried Thai Noodle)


 Kai Hor Bay Toey (Chicken Wrapped in Pandan Leaves)


 Kaeng Som Pla (Thai Sour Fish Curry)


 Miang Kham (Betel Leaf Salad @ Salad Daun Kaduk)- dengar cite sedap giler..x sempat nak makan da abis dibedal budak2 lain..cisss...


Gaeng Mussaman (Mussaman Beef)- sedap ni aku makan ngan salad lettuce..kihkih..



                         Sekian saje blog saya utk arini..nnt saya update lagi..haiyo byk nak kena setel assignment woo... Pening2..
                                           
                                                                 bubye.... *.*

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ketua Kucheng mendoakan korang kaya-raya..MmMmmuUaAHaha..!!!