Sabtu, 5 Mac 2011

....Jom Makan2 di Serai Restaurant, Seksyen 3...Nyum2...

                       Haaa...tengok la betapa rajinnye aku nih.....Untuk entri kali ni aku nak citer skit mengenai pengalaman aku bersama ahli kumpulanku makan kat Restoran Serai ni yang terletak kat Seksyen 3, Shah Alam.... Kedai ni menyediakan makanan bertemakan masakan Thai..... Bole la tahan juadah2 yang disediakan tapi harganya tu kalo makan ramai2 leh la share eh... kehkeh...kalo makan sorang kopak la den camgini ngan botak rambut dalam tudung tu..hehehehehe...

                             Ini lah ghupenye restoran tu...sebenonye restoran ni ade dua tingkat tau....tapi masa kami da abis makan tu restoran tu mmg da nak tutup da... kami la the last customer kat restoran tuh....hahaha...kalo x boleh nampak pemandangan restoran belah tingkat atas kalo still dalam operation.... hehehe...




                      Ni lak pemandangan belah dalam restoran tuh... Agak cantik gak la... tapi konsep x seperti mana2 restoran Thai pada pendapatku... dia punye layout lebih kepada layout ala2 Inggeris gitu...huhuhuhu.... Tapi so far mmg ok la tempat nih... aku suka....




                             Haaa... Ni la beverages yang kami order sebelum sampai juadah... ade ice longan, coke, guava juice ngan belakang skali plum juice...hehehehe....



                      Haa... Ni la juadah2 kami pesan dah sampai dah... penat susun bagi molek nih... hehehehe... Rasa lapo pon ade....tapi sebab nak amik gambo tahan jap sampai mengigil nak snap picture.. hahaha... meh aku perkenalkan ikut dari putaran jam ea..... dari atas ada Fu Yong Tan, Squid Prik Dong, Kerabu Mango, Green Curry Chicken, Tom Yam Prawns ngan Asparagus with Belacan..... haaa... untuk pembuka ade la kacang ngan keropok...hehehehehe...sdap memang sedap.... harga pon sedap sampai bercucuran air mata.. slamat pegi 4 orang...hahahaha....



                       Haa.. tengokla bukan main gembira lagi masa gambo aku di snap... tangan tuh tengah nak mencedok lauk....hahahaha... tengok membe aku sebelah...Aja namanye... serius gila aku pon x perasan dia wat ape masa tu...


                           Ni lak merpati dua sejoli dalam kumpulan aku... tengok la dua ekspresi muka yang berbeza..hahaha... sorang gembira yang amat sorang lagi serius giler... ni la pasangan Zulfikri ngan Hamizah... stedy ja depa ek..hehehehe....


                     Sebelum balik sempat gak la bergambo kat dalam restoran ni untuk kenang2 kenangan....ahai.....

                      Owkey la.... So kepada korang sume.... try la makan kat sini.... x rugi pon kalo pi ramai2... ape salahnye mencuba kan... rating yang bole aku bagi la dalam 3 setengah bintang... lauk da sedap cuma harga je la leh wat air mata korang bercucuran... mungkin ikut kesesuaian atmosfera restoran tu gak kn....hehehehe... next time aku akan update lak tempat menarik lagi yek....
                     

                       Slamat mencuba merasai pengalaman makan di sini iye.... v(*o*)v

2 ulasan:

  1. penah lalu je dpn restoran serai ni.. tp tak penah makan pun.. ekeke!!


    p/s: oh junior sy ka.. haha!!
    muka macam penah tgk.. tp igt2 lupa la..
    part berapa eh?? nti kalo jmpa tegur la :D

    BalasPadam
  2. hehehe.... Makanan kat Restoran ni bole tahan gak la tapi x leh makan sorang2...Kena pegi dalam kumpulan la baru leh save skit duit...

    p/s: hehehe..saya junior awak skarang part 5..
    hehehe..saya x terkenal sgt..low profile je..
    hopefully dpt terserempak ngan senior..hehehe

    BalasPadam

Ketua Kucheng mendoakan korang kaya-raya..MmMmmuUaAHaha..!!!